راه حل Cisco ACI مطمئنا اولین و بهترین راه حل تجاری شبکه های SDN based است که امروزه در بزرگترین دیتاسنترهای دنیا جای خود را باز کرده است.

شبکه های SDN based شبکه هایی هستند که در آن تجهیزات ارتباطی صرفا نقش انتقال داده را انجام می دهد و همه پردازش ها و مدیریت ها در یک نقطه مرکزی به نام کنترلر صورت می گیرد. برخلاف شبکه های فعلی که تجهیزات ارتباطی به پروتکل های مختلفی مانند OSPF، BGP و یا MPLS مجهز می شوند تا بتوانند شرایط را برای انتقال داده فراهم کنند.

Cisco ACI علاوه بر ایجاد Network به شیوه SDN، پشتیبانی از سرویس های شبکه ای و امنیتی را نیز با همین شیوه فراهم می کند. به عنوان مثال با پشتیبانی از Load Balancer و فایروال های لایه 4 تا لایه 7 قابلیت تقسیم ترافیک بین سرورها و همچنین کنترل ترافیک ورودی و خروجی را فراهم می کند.

Multi Tenancy در Cisco ACI به شما اجازه می دهد که برای هر مشتری و یا هر کسب و کار یک محیط کاملا ایزوله با سیاست های مستقل ایجاد نمایید. همچنین در هر Tenant می توانید Apllication های مختلف متشکل از سرورها و زونهای مختلف و همچنین روابط بین آنها که به سرویس های امنیتی و کیفیتی نیز تجهیز گردد، ایجاد نمایید.

ضمنا Cisco ACI مستقل از محیط Hypervisor قابل استفاده است و مهم ترین محیط های مجازی از جمله VMWare، Hyper-V و KVM را پشتیبانی می کند.

اگر چه به صورت تئوری Cisco ACI، پیش نیاز پیاده سازی کلود در دیتاسنتر نیست، اما می توان گفت عملا در حال تبدیل شدن به یک ضرورت در ایجاد محیط های کلود است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید